Hoppa till huvudinnehåll

Om en elev inte kan se sina uppdrag

Om du har delat ut ett uppdrag till en elev, men eleven inte ser uppdraget i Nomp, så är problemet förmodligen att eleven inte är inloggad med rätt användarnamn.

Det första du kan göra för att undersöka detta är att kolla i Nomp Plus när elevanvändaren var inloggad senast:

Om du vet att eleven är inloggad på Nomp just nu, men datumet under "Senaste inloggning" i Nomp Plus inte är dagens datum, så måste eleven vara inloggad med en helt annan Nomp-användare.

Nästa steg är att jämföra det användarnamn du ser i Nomp Plus med det som står i elevens Nomp. De här två ska vara exakt likadana:

Kom ihåg att demo1@nomp.se inte är samma användare som demo1.

När du har sett till att eleven är inloggad med samma användarnamn som du ser i elevlistan i Nomp Plus bör det fungera.

Om detta inte löser problemet så mejla oss så hjälper vi gärna till!