Försvunna nompix
Har du plötsligt mycket färre nompix än du hade förut? I så fall kan det bero på något av följande.
Fel användare?
En möjlig orsak är att du av misstag har loggat in med fel Nomp-användare. Kanske har du skapat en ny användare med ett nytt användarnamn i stället för att logga in med den användare som du redan hade? Klicka i övre högra hörnet för att se ditt användarnamn, och dubbelkolla att det är rätt.
Låst upp spel?
Om du är inloggad med rätt användare så är det mest troliga att du har låst upp spel med hjälp av nompix. Spelen under "Spel"-delen kostar nompix att låsa upp. När du har betalat nompix för ett spel så kommer antalet nompix uppe i övre högra hörnet att minska, men du kan fortfarande se hur många nompix du samlat totalt om du tittar under "Framsteg". Du kan se vilka spel du har låst upp om du tittar under "Spel".
Har någon annan låst upp spel åt dig?
Om någon annan känner till ditt användarnamn och lösenord så kan den personen ha låst upp spel för nompix på din användare. Det är väldigt viktigt att du håller ditt lösenord hemligt, så att du inte behöver råka ut för detta! Om det ändå har hänt så är det första du ska göra att ändra ditt lösenord. Här kan du se hur du gör det.
Om du använder iPad-appen och någon annan har tillgång till din iPad så stäng också av att lösenorden sparas där. Här kan du se hur du gör det: Hur kan jag undvika att mitt lösenord sparas i iPad-appen?
Om någon annan har låst upp spel på din användare, och du har gjort ovanstående för att hindra att det händer igen, så kan du mejla oss så kan vi ta bort spelupplåsningarna så att du får tillbaka dina nompix.